gep20116borito2011/6.

  gep20131borito gep20116magyimp gep20116magytart

•  2011. 6. szám tartalomjegyzéke

Árvai Cs.; Pálinkás I.:
Süllyesztékben kovácsolt ötvözött alumínium próbatestek szakítószilárdsága   3
A cikk a hazai gyakorlatban leggyakrabban alkalmazott ötvözött alumínium minőségből (EN AW 6082 és EN AW 2017) süllyesztékes kovácsolással előállított próbatestek szakítószilárdságának meghatározását mutatja be.

Fledrich G.; Pálinkás I.; Keresztes R.:
Forgácsoló erő kutatása cirkónium-dioxid (ZrO2) esztergálásánál   8
A ZrO2 kerámia forgácsolhatóságának vizsgálata céljából kísérleti mérőberendezést állítottak össze a CBN és PCD szerszámokkal végzett keményesztergálás forgácsoló erőinek mérésére. A forgácsoló erő és a forgácsolási paraméterek között regressziós összefüggést állapítottak meg.

Kocsány I.; Seres I.:
Sík- és vákuumcsöves kollektorok hasznos felületének geometriai modellje   12
A napkollektorok működése erőteljesen függ az olyan meteorológiai körülményektől, mint pl. a napsugárzás és környezeti hőmérséklet. Az alacsony hőmérséklettel párosított kisebb sugárzási szint mellett a vákuumcsöves kollektornak jobb a hatásfoka, mint a sík-kollektoros változatnak.

Lefánti R.; Kalácska G.:
Kisrepülőgép karbantartásának fejlesztése, futószár rekonstrukció   17
Ma még van néhány olyan repülőgép olyan részegység és alkatrész, amelyek szabályozása meglehetősen hiányos, ilyen pl. a futószár-ágyazás. Szerzők kutatási munkájából készült cikk a futószár problémáját és fejlesztését ismerteti.

Lengyel A.; Szegedi A.:
Terhelés alatti áttételváltás folyamatainak elemzése   23
Az erőgépek és a hajtóműveik együtt dolgozásának kritikus pontja a terhelés alatti áttételváltás. A témában végzett kutatómunka célja az elektromos vezérlőjelből kiindulva, a hidraulikus működtető elemek nyomásváltozásain keresztül vizsgálni a vonóerő időbeni változását.

Máthé L.:
Terepre futó jármű menetellenállásainak elemzése különböző talajfelszínen   27
A múlt év nyarán a Szent István Egyetem Járműtechnika Tanszékének munkatársai egy komplex mérés sorozatot végeztek. A projekt fő célja volt, hogy alapadatokat vegyenek fel, amelyek számítógépes szimulációnál az épített utat elhagyó jármű sebességének meghatározásához talaj-adatbázisként alkalmazhatóak a pályaelhagyás pillanatában.

Nagy N.; Gyarmati B.; Mészáros Cs.; Gottschalk, K.; Bálint Á.:
Konvekció hengeres talaj rendszerekben   36
A talaj/levegő rendszerben zajló konvekció tanulmányozására megfelelő műszerezéssel ellátott kísérleti berendezést építettek. Szerzők ebben a cikkben csak a talajoszlopokban végbemenő folyamatokra vonatkozó mérések eredményeit közlik.

Seres I.; Kocsány I.; Farkas I.; Weihs P.:
Fotovillamos modulok spektrális érzékenységének vizsgálata   41
A cikk a gödöllői 10 kW névleges teljesítményű napelemes rendszer főbb elemeit, a kiépített adatgyűjtő rendszert, és a rendszer működtetése során begyűjtött fontosabb működési adatokat mutatja be.

Varga R.:
Merev falú, biológiailag lebomló csomagolóeszközök vizsgálata   46
A nagy tömegben felhasznált műanyag-csomagolóanyagok egyre nehezebben megoldható környezetterhelési problémát okoznak. A cikk kiemeli, hogy a gondok enyhítésére már megkezdődött a biológia úton lebomló csomagolóanyagok fejlesztése és alkalmazása.

  PDF-ikona teljes lapszám megtekintése, letöltés pdf-ben

 

gtelogo1
pro-inno-logo
NKA logo 2013

Keresés a weblapon

Utolsó módosítás

  • Utolsó módosítás: 2024 március 27. szerda, 10:30:35.